משלוחים חינם על כל האתר | 20% הנחה ברכישת 2 ציורי רבנים ומעלה

האברך והכלב – סיפור לשבת

אישה חרדית וכלב
תוכן עניינים

פורסם בערב שבת 8/5/2020

סיפור לשבת מאת: Shlomo Liber

הכל התחיל לפני כשנתיים. אהרל’ה, אברך בשנות העשרים המאוחרות לחייו, עם 5 פיצקאלאך בבית ופרנסה דחוקה, יצא לבדו לטיול ערב קצת להתאוורר מחוץ לגבולות השכונה החרדית בעיר בית שמש בה הוא מתגורר, אל שכונה מרוחקת בעיר, שכונה בעלת אוכלוסייה שונה, בה היה יכול להיות בטוח שלא יפגוש פנים מוכרות.

מודעה קטנה שהייתה תלויה שם על עמוד חשמל גרמה לו לעצור ולקרוא בעיון רב. לאחר קריאה ממושכת הביט כה וכה וירא כי אין איש והוא רשם בזריזות בטלפון הנייד את מספר הטלפון שהיה רשום במודעה.

ומה היה תוכן המודעה? “אוהב כלבים? אדם מבוגר מחפש מישהו שיוציא עבורו את הכלב לטיול יומי בתשלום”. תוכן המודעה הופיע גם בשפה הרוסית, מה שלא תרם לשלוותו של הצעיר.

במודעה הופיעה תמונה של כלב, ענק ורב ממדים, דומה במראהו לכלב רועים טיפוסי.

לאחר שסיים, התרחק במהירות מהאזור. עכשיו רק רצה להגיע הביתה וליישב את המחשבות ואת דופק הלב.

במהלך הלילה התהפך במיטתו והתייסר בשאלה: כן להתקשר או לא להתקשר? כן להגשים חלום ילדות מודחק או לוותר? כן לעשות כמה גרושים בכיף או לא?

בבוקר, כשהיה מחוץ לבית, הוא עשה מעשה וחייג בידיים רועדות את מספר הטלפון. מאחורי הקו ענה אדם מבוגר במבטא רוסי בולט. אהרל’ה סיפר לו שהוא אוהב כלבים והוא ישמח לבדוק אפשרות להוציא את הכלב מדי פעם.
– “יש לך ניסיון בגידול כלבים?”
– “אין לי, אבל אני אוהב…”
– “זה חשוב שאתה אוהב, אבל אין לי זמן”. ללמידה, הניתוח שלי בעוד כמה ימים”.
– “אני לומד מהר”.
– “טוב תבוא”.

למחרת עשה אהרל’ה את דרכו אל הכתובת. בדרך כבר ראה במוחו את הכלב הענק מתנפל עליו בכניסה לבית והוא ניסה לדמיין כיצד הוא שומר על שלוותו ומחזיר לו בלטיפות. הרי ההתנפלות הזו באה מסקרנות ומחיבה, לא?

הוא היה בטוח שהוא יתחרט אלף פעם בדרך ולא יגיע ליעד, אבל הוא הגיע. כבר בפתח הבית שמע את נביחות הכלב ודופק ליבו האיץ כמו מנוע של מטוס סילון.
הדלת נפתחה והתנפלות היתה גם היתה וגם ליקוקים בהם זכתה חליפתו הארוכה של אהרל’ה. דימה הקשיש הופתע לראות אברך בלבוש חסידי מובהק שלא ניתן להתעלם ממנו. “אה, אתה? בטח שאין לך ניסיון עם כלבים…”

הוא צחק בחביבות והכניס אותו הביתה. בשיחת סלון של כמחצית השעה, ראה אהרל’ה את הכלב נרגע ורובץ למרגלותיהם, ודופק ליבו חזר לפעילות סדירה.
למחרת יצא אהרל’ה לסיבוב עם קשת, כלב זאב כנעני שחור, כשהוא מלווה בדימה הקשיש ויום אחרי כבר יצא איתו לבדו. לאחר מספר שבועות, כשדימה החלים מהניתוח, היה ברור לאהרל’ה שהוא ממשיך את המסלול בהתנדבות עם קשת, הכלב שהפך לסיפור אהבה.

שלוש פעמים בשבוע בחסות החשיכה של שעת ערב מאוחרת, היה יוצא אהרל’ה לסיבוב עם הכלב, כשהוא חוצה את הגבול משכונתו האדוקה לשכונה השכנה. נפשו נקשרה בנפש בעל החיים ובו מצא נחמה מתוך הסבך האישי בו הוא לכוד. הוא היה רגיל למבטים התמוהים ולראשים המסתובבים של עוברים ושבים שלא הצליחו לעכל את המראה של אברך חסידי מנעל ועד מגבעת שמחזיק ברצועה של כלב שחור וגדול ומסייר איתו בנינוחות, משל היה לבוש גופיה, מכנסי ברמודה וכפכפים זרוקים. לפעמים נאלץ גם להתמודד עם צעירים שניסו לצלם אותו ולתעד את המחזה, במאמץ לחמוק מהעדשה של המכשיר הסלולרי.
הוא תמיד מתבדח שאת הילד הזה הכי קל לו לגדל ואותו לא יצטרך לחתן ולשלם עליו הוצאות דירה ושאר מרעין בישין.

וכך נמשכו טיולי התרפיה של אהרל’ה & קשת במשך שנתיים ימים. עד שהגיעה הקורונה.

חודשיים ימים ישב אהרל’ה בביתו, מוקף בילדיו ובני משפחתו מסביב לשעון וליבו יוצא אל אהובו הנמצא במרחק העולה הרבה על 500 מטר המותרים לתנועה. בגלל התדמית הגרועה של בני קהילתו בעקבות הקורונה, הוא לא העז אפילו לחשוב על חריגה מהכללים ולהסתבך בדרך כלשהי.
כך ישב האיש וחיכה וחיכה, מבלי אפשרות אפילו להתכתב עם אהובו בטלפון או לשוחח איתו. רק הנביחות ששמע בטלפון בעת שהיה מתקשר אל דימה, בישרו לו ששלום לו לקשת.

השבוע ביום שני הוסר הסגר על השכונה שלו, שהוגדרה כאזור מוכה קורונה, הוסר גם האיסור על 500 מטרים והוא בישר לי שיצא לראשונה לפגוש את מושא געגועיו. עוד כשעמד מחוץ לדלת של דימה, שמע את הנביחות העזות והנרגשות של הכלב וידע בדיוק למי הן מכוונות. הוא הספיק לעשות איתו סיור שניים, ואם לא יפריעו לו ולא יהיה סגר נוסף, הוא מתכנן להמשיך כך עוד ימים רבים.

(הערה: כותב שורות אלה אינו שייך למעגל האוהבים והמשוגעים על בעלי חיים ויחסו אליהם מסתכם לכל היותר באמפתיה בסיסית, ובכל זאת אינו יכול להתעלם מרגשות, מגעגועים ומרגעים של חסד).

.

תמר צייטלין
תמר צייטלין ציירת ואמנית ישראלית

יצירותיה הנוכחיות המוצגות למכירה באתר, נועזות ומבטאות את השינויים והתמורות בעולמה ועוסקות בחיים, טבע ואהבה. תמר מציירת ציורי אמנות יהודית צבעוניים בהשראה מכל חלקי מסע חייה הייחודיים, ציורי אבסטרקט ואמנות דיגיטלית.

חתימה של תמר צייטלין
Zeitlins Gallery
עברו אל גלריית הציורים של תמר צייטלין, אומנות וציורי אווירה למכירה.
איך הופכים תמונה לציור

תהליך ציור מחדש של דמות יקרה לנו הוא מרגש ומיוחד, לפעמים מדובר בלקוחות פרטיים המעוניינים להעניק מתנה לאהוב או הרוצים להנציח תינוק שנולד או אב או אם יקרים ולפעמים מדובר ברצון להנציח רגע משפחתי מכונן.

קרא עוד »
תמר צייטלין בתערוכת יחיד אישה כשרה בבית ציוני אמריקה
תערוכת “אישה כשרה” – תערוכת יחיד של תמר צייטלין

התערוכה ‘אישה כשרה’ תתקיים בגלרית בית ציוני אמריקה ותציג את ציוריה של האמנית תמר צייטלין. צייטלין, שהשתייכה לנטורי קרתא, חזרה בשאלה יחד עם משפחתה (בעלה וששת ילדיהם) ועד לא מזמן ציירה רק דמויות רבנים ויודאיקה, החלה לאחרונה לצייר גם דמויות נשים. בסדרת העבודות החדשה שלה, מתוארים רגעי החיים הייחודים והאינטימיים שלה כאשה כשרה, ומאידך ציורים בהן היא מבטאת את החופש בו פגשה עם היציאה בשאלה.

קרא עוד »
ערב הגאלה של עמותת גדולים מהחיים
עמותת גדולים מהחיים

פורסם ב20/4/2020  אתמול השתתפתי בפעם השנייה בערב הגאלה המרגש של עמותת גדולים מהחיים. לראות כל כך הרבה אנשים שמכל הלב תורמים ועושים טוב לשני זה

קרא עוד »

רוצים לקבל עדכונים על ציורים חדשים, מבצעים מיוחדים ועוד?

השאירו כתובת מייל והיו הראשונים לדעת מה חדש.

דילוג לתוכן